Logo UZ
Sekcja Księgowości Materiałowej
INFORMACJE

PRACOWNICY

mgr Ela Krajniak - Kiel

Główny Specjalista

ikona telefon
(68) 328 2549
ikona lokacja
Pokój 310 - Budynek A-18 Rektorat, ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra

mgr Ewelina Walkowiak

Samodzielny referent

ikona telefon
(68) 328 2444
ikona lokacja
Pokój 310 - Budynek A-18 Rektorat, ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra

inż. Julia Dzieciątkowska

Referent

ikona telefon
(68) 328 2444
ikona lokacja
Pokój 310 - Budynek A-18 Rektorat, ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra

ZAKRES OBOWIĄZKÓW

  1. Prowadzenie ewidencji analitycznej i ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia, ewidencji pozabilansowej.
  2. Rozliczanie ruchu majątku:
    • przyjęcia – dokumenty OT – zakup, PT – przyjęcia z badań własnych, działalności statutowej i grantów, OT-zwiększenie – zakup, PT zwiększenie – przyjęcia z badań własnych, działalności statutowej i grantów,
    • likwidacje – dokumenty LT środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, dokumenty LN wyposażenia i ewidencji pozabilansowej,
    • przekazanie – dokumenty PT,
    • ZMU (zmiana miejsca użytkowania) – przesunięcia między osobami materialnie odpowiedzialnymi, kodami pól spisowych,
    • darowizna – dokumenty PT – przyjęcie z zewnątrz i przekazanie na zewnątrz.
  3. Okresowe naliczanie umorzeń i amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  4. Uzgadnianie stanu analityki księgowej z syntetyką (konta: 011, 012, 014, 020, 071, 072, 073, 075, 080, 243, 304, 305, 306, 401, 402, 844-3, 844-4, 844-5, 990, 991, 995, 996, 997.
  5. Uzgadnianie stanów majątku środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia, ewidencji pozabilansowej z osobami materialnie odpowiedzialnymi.
  6. Weryfikacja protokołów kasacji i likwidacji składników majątkowych.
  7. Przeprowadzenie przeszacowania składników majątkowych.
  8. Współpraca i uzgadnianie z Działem Aparatury, AG, Inwestycji, Działem Zaopatrzenia.
  9. Aktualizacja struktury majątkowej – kodów pól spisowych uniwersytetu.
  10. Współpraca z Sekcją Inwentaryzacji w zakresie rozliczania spisów inwentaryzacyjnych, ustalenia i wyjaśnienia różnic, prawidłowości i kompletności ewidencji składników majątkowych Uniwersytetu.
  11. Rozliczanie protokołów różnic inwentaryzacyjnych.
  12. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej inwentaryzacji.
  13. Sporządzenie sprawozdania GUS – F03, PNT-01 – dział środki trwałe.
  14. Dekretowanie faktur zakupów środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia, księgozbiorów.
  15. Współpraca z pełnomocnikami do spraw budżetu, kierownikami tematów badawczych, osobami materialnie odpowiedzialnymi w zakresie przyjęcia aparatury zakupionej z badań własnych, działalności statutowej, grantów na stan środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych.
  16. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej inwestycji aparaturowej, dotacji, darowizn – naliczenie amortyzacji w czasie.
 
^
Wykonanie: Tomasz Hołderny